Vítejte na stránkách školy v přírodě 4. A Masarykovy ZŠ v Plzni.

Rodičům

Poslední den :-)

25. dubna 2010 v 21:36
V neděli jsme po neobvyklé rozcvičce šli na snídani. Potom jsme si vynesli kufry a do oběda jsme měli volno. Rozdali jsme si diplomy a vyrazili jsme do Prášil podívat se na Kelty. Kamenem jsme z obilí dělali mouku, ze které jsme tvořili placky.  Rozkřesávali jsme oheň, razili mince a hádali kontrolní otázky. Lovili jsme medvěda oštěpem a z hlíny jsme vyráběli nádoby.
Po hodinu a půl dlouhé cestě jsme dorazili před školu. S objímáním a pusinkami jsme se vrátili domů.
Tak končí škola v přírodě plná krásných zážitků.

Zapsali Zálesáci Petr S. a Adam H.

Maskoty naší školy v přírodě Dřevínka, Zdravíčko a Zacha jsme věnovali hotelu Zach. Na fotografii vidíte, jak se Dřevínek krásně vyjímá na okně s výhledem na Nýrskou přehradu :-)
Dřevínek

Neděle po stopách Keltů

25. dubna 2010 v 9:22
A je tu poslední ráno v Zelené Lhotě. Uklízíme, balíme a chystáme se na odpolední výlet do Archeoparku v Prášilech. Tam nás čeká výukový program, při kterém se vrátíme do časů, kdy Šumavu obývali dávní Keltové.

Během tříhodinového programu si vyzkoušíme:
- pečení placek, mletí mouky, rozdělávání ohně, ražbu mince, kvíz, povídání o zbraních, sekání dřeva keltskou sekerou, výrobu keramiky, souboj dřevěnými meči. Děti si budou moci vypůjčit keltské oblečení - haleny.

Kolem 17 hodin dorazíme ke škole do Vašich náručí :-)
Archeopark Prášily
(Zdroj obrázku: http://www.archeoparkprasily.cz/)

Naše sobotní řádění :-)

25. dubna 2010 v 9:03
Dnes ráno nás vzbudila paní učitelka svým krásným zpěvem. Okamžitě jsme reagovali a vyšli na rozcvičku. Po rozcvičce jsme šli na snídani. Hned po snídani nás čekal velký Šumavský pětiboj. Někteří z nás se umístili, ale jiní ne. Závodilo se v běhu (ve sprintu), v hodu do kopce, ve skákání přes švihadlo, v překážkovém běhu a válení sudů.
Večer jsme měli tancovací večírek (párty na rozloučenou) a hráli jsme taneční hry. A vyhodnocovaly se soutěže. Před spaním jsme pozorovali hvězdy. Viděli jsme Malý i Velký vůz. Pak jsme šli spát.
Nadiktovali Kickboxáci Adam B. a Marek Ž.

Video - Taneční párty

24. dubna 2010 v 23:10
Dnes večer jsme měli závěrečnou párty s palačinkami, tancem a vyhodnocením soutěží. Naše taneční výkony byly ohromující a my se s Vámi o jejich záznam nemůžeme nepodělit :-)

video

Video - Povídáme si o bobrech

24. dubna 2010 v 16:44
Máme tu pro Vás krátké video ze včerejší bobří výpravy. Míša B., známý znalec přírody, nám o bobrech řekl spoustu zajímavostí.

Hravá sobota :-)

24. dubna 2010 v 12:16
Dnes je v Zelené Lhotě zase krásně slunečno a my si užíváme fůru her na sluníčku. Hlavním bodem programu je "Šumavský pětiboj". Už se moc těšíme domů!
U hotelu Zach

I pátek už je za námi :-)

23. dubna 2010 v 21:27
Dnes byl vážně krásný den. Po rozcvičce s Terkou Š. jsme si pochutnali na snídani. Poté jsme se vlakem dopravili do Železné Rudy. Prohlíželi si umrlčí prkna u kapličky, sjezdovky, hotely. V muzeu Šumavy, v domě, kde žil a psal K. Klostermann, jsme se seznámili se sklářstvím a hamernictvím, prohlédli si krásná malovaná zrcadla a výrobky ze skla. Nahlédli jsme i do barokního kostela, typického pro Železnou Rudu. Po nákupech jsme pokračovali po žluté značce směrem na Alžbětín. Při říčce Režné jsme vyhledávali stopy po bobrech, sledovali jejich okusy a hráze. Objevili jsme stop hodně a měli z nacházení velkou radost. Žádného bobříka jsme však neviděli, vylézají až v noci.
U lesa jsme se ještě vyhřívali na sluníčku a udělali si vitráž kůry smrku do deníku. Na státní hranici jsme se vyfotili a nasedli do vlaku. Cestou tam i zpět jsme soutěžili v piškvorkách. Po večeři proběhl dlouho očekávaný turnaj v kuličkách. Kluci i holky zase bojovali zvlášť. Výsledky vám posíláme:
Holky: 1. Terka Š                        Kluci: 1. Marek
           2. Hanka                                     2. Péťa V
           3. Adélka                                    3. Péťa S
Po pohádce, kterou dnes výjimečně četla p.uč. Enžlová,jsme spěchali na kutě. Už se vyspíme jen dvakrát.
Zapsali Ohniví gladiátoři: Péťa V a Kuba K s pomocí p.uč.

Pro zajímavost krátké video o výskytu bobrů v České republice:

Program na pátek

23. dubna 2010 v 7:38
Dnes dopoledne jedeme do Železné Rudy. Nejdřív navštívíme muzeum Šumavy  a prohlédneme si kostel Panny Marie Pomocné z Hvězdy. Pak se po žluté turistické značce vydáme do Alžbětína. Jsou tam prý vidět bobři, tak se moc těšíme! Kvečeru nás čeká turnaj v kuličkách.
Počasí je příjemné, tak máme před sebou další krásný den :-)
P.S. Moc děkujeme všem za milé komentáře, čteme si je každý večer, ale moc nestíháme odpovídat. Díky!
Železná Ruda
(obrázek Creative Commons Licence BY-NC-NC, autor: dlakme)

Co se dělo ve čtvrtek

23. dubna 2010 v 7:22
Vstávali jsme až v osm hodin, tak nás ta výprava sněhem zmohla. Zápisy do deníků jsme si vylepšili vodotiskovým znakem CHKO Šumava od Míši P. a jeho dědečka. Turnaj ve vybíjené vyhrálo družstvo s kpt. Petrem V.
Při poledním klidu jsme museli ležet, protože nás čekal výstup na Malý Prenet. Ušli jsme asi osm km. Učili jsme se v lese poznávat stromy a rostliny, určovali světové strany podle hodinek i kompasu. Nahoře jsme měli překrásný výhled do kraje. Při zpáteční cestě jsme přinesli dřevo na oheň.
Malovat na kameny nás bavilo, tak se můžete těšit! Někomu z nás se obzvlášť povedly.
Před večeří jsme tvořili zajímavé účesy. Oheň na buřty založili Kuba Re a Adam H a každý z nás si pochutnal. Účesy vyhodnocovaly p. učitelky a zatím v bodování nejlepší spolužáci. Klukům dávaly hlas Monika a Hanka a holkám zase Petr S a Adam H. Nakonec se shodli takto:
Holky: 1. Terka Š                                         Kluci: 1.  Marek
            2. Monika                                                  2. Michal B
            3. Terka V                                                 3. Patrik

Po každodenní šumavské pohádce jsme šli spát.

Ach jo, už jsme za půlkou! Klidně bychom tu vydrželi dlouho!

Zapsaly Drsný holky: Terka Š, Terka V, Ady, Verča

Program na čtvrtek

22. dubna 2010 v 9:54
Dnes dopoledne se učíme a píšeme naše šumavské deníky. Čeká nás taky turnaj ve vybíjené. Odpoledne půjdeme na procházku na Prenet. Pokud vše stihneme, budeme také malovat kameny. Večer máme v plánu posezení u ohně s opékáním buřtíků. Pěkný den všem doma!
Prenet
(Zdroj obrázku: http://www.posumave.cz/fotka/154/, autor: Ota Koryťák)

Jezerní výprava

21. dubna 2010 v 20:19
Jako obvykle nás vzbudil zpěv. Po rozcvičce při hudbě a snídani jsme očekávali Míšu P. Přijel a vlakem s námi vyrazil na túru na jezera. Cesta trvala půl hodiny a po projetí tunelu jsme vystupovali na Špičáku. Od Špičáckého sedla jsme šli na Černé jezero. Cestou jsme pozorovali různé přírodní zajímavosti. Sledovali jsme pokroucené stromy, statné buky, celé záhony devětsilu. Spatřili jsme spoustu potůčků a kaskád. Černé jezero jsme si obešli a přitom hledali kameny. Pak nás čekal velmi obtížný půlkilometrový výstup sněhem na Rozvodí řek. Tady by se nám velmi hodily sněžnice. Trvalo nám to přes hodinu. Pak už jsme jen scházeli s kopce dolů. Krátce jsme se zastavili u Čertova jezera a pak už jsme jen rychle spěchali přes sjezdovku k nádraží, aby nám vlak neujel. Po večeři se s námi Míša rozloučil a my se pomalu chystali k odpočinku.
Zprávu napsali Kliďáci - Kuba Re a Míša B s pomocí p. učitelky

Video - včerejší slunečné odpoledne

21. dubna 2010 v 18:16
Ještě malá vzpomínka na včerejší pohodičku na sluníčku. Nádherná louka u hotelu Zach je jako stvořená k řádění. A my jsme si to včera opravdu užili! :-)

video

Program na středu

21. dubna 2010 v 8:05
Dnešní ráno v Zelené Lhotě je chladné, ale přes jemný mlžný opar se klube krásný den. V půl desáté nám jede vlak na Špičák a pak nás čeká celodenní putování na Čertovo a Černé jezero. Vrátíme se až na večeři. Na výlet dnes za námi přijede i Míša Purkert.
Mějte se krásně, tak jako my :-)

Info přidané v 10:30: Pan výpravčí na Špičáku říkal, že jezera budou ještě asi zamrzlá. Tak jsme na to zvědaví. Teplé oblečení máme, brusle bohužel ne :-)))
Čertovo jezero
(obrázek Creative Commons Licence BY-SA, autor: Zdenek1945)

Jak jsme se měli v úterý :-)

20. dubna 2010 v 23:02
Dnešní den nebyl zas tak nabitý jako včera. Po rozcvičce v hotelu a po snídani jsme si prohlédli Zelenou Lhotu. Došli jsme až k přehradě. Po cestě jsme pozorovali veverku, ježka, slepýše, myš a dva dravce. Spočítali jsme přejeté žáby a dalšího slepýše. Po obědě jsme zkoušeli hrát kuličky. Celé odpoledne jsme si pak hráli na hřišti hry podle libosti. Večer jsme si vyráběli korálky a užívali si na malé párty. Po písničce a večerníčku jsme brzy usnuli.
                                             Zapsali Indiáni: Kuba Ro, Kuba V a Patrik
Naše výprava

Pošta pro Vás :-)

20. dubna 2010 v 22:50
Dnes měly děti možnost nadiktovat na blog zprávu pro rodiče. Tuto možnost nevyužily všechny děti - většinou jsou s Vámi v kontaktu mobilním telefonem, anebo měly pocit, že nemáte přístup k počítači. Zprávy, které byly nadiktovány, jsou zde:

Kubík Reis: Ahoj mami a tati, mám se dobře. Nemám ani jeden nový škrábanec a vidím z pokoje na přehradu. S pozdravem Kuba
Péťa Slavík: Ahoj mami a tati, mám se moc dobře. Moc se mi líbil Kašperk a Schwarzenberský kanál. Potom jsme šli na Hauswaldskou kapli. Pak už jsme se jeli ubytovat. Povečeřeli jsme a šli jsme spát. Dneska jsme trénovali kuličky a byli jsme v Zelené Lhotě podívat se na kostelík. Pozdravujte Janičku a řekněte jí, že se v neděli vrátím. S pozdravem Péťa
Kuba Vladyka: Všecky Vás doma pozdravuju. Měli jsme zajímavou prohlídku hradu Kašperk a Zelené Lhoty. Počasí máme hezké a už se těším domů. Kuba
Terezka Štecová: Ahoj tati, na škole v přírodě se mi moc líbí. V pondělí jsme byli na Kašperku a na Čeňkově pile. Hodně jsme venku, hrajeme si tu, povídáme si. Je tu pejsek Holči. Moc se těším domů. Terka
Adélka Jedličková: Ahoj mami a tati, je to tady hezký, jsme s holkama na čtyřlůžkovém pokoji. Mazlíme se tady s pejskem, který se jmenuje Holči. Mají tady výborná jídla. Tak ahoj, mami a tati Áda
Péťa Vacík: Ahoj tati a mami, děkuji, že jste mi napsali hezkou zprávu a mám se tu moc dobře. Ahoj Péťa
Adam Beneš: Ahoj mami a tati, mám se tu hezky. Zatím tu svítí sluníčko a doufám, že nezačne pršet. Je tu hezká příroda. Dnes jsme byli u přehrady a zítra pojedeme vlakem na Špičák. Moc se mi tu líbí. Pozdravujte Míšu a Charlieho. Moc se mi stejská. Pac a pusu Adam Ahoj!
Adam Hlas: Ahoj mami, mám se dobře. Svítí tu sluníčko, je tu hezky. Ahoj Adam

Fotopozdrav

20. dubna 2010 v 16:22
Milí rodičové a kamarádi,
posíláme zatím dvě fotky ze včerejšího dne. Večer se můžete těšit na malou fotoreportáž :-)

Naše výprava
Nová trička

Úterý v Zelené Lhotě

20. dubna 2010 v 11:28
Ahoj všichni doma!
Vyspali jsme se do dalšího krásného dne a ráno vyrazili na výpravu do okolí Zelené Lhoty a k Nýrské přehradě. Odpoledne nás čeká slíbená kuličkiáda. Mějte se sluníčkově, jako my :-)
Nýrská přehrada
(zdroj obrázku: Creative Commons Licence BY, autor Hvězdář 71)

Ahoj ze Šumavy!

19. dubna 2010 v 19:22
Milí rodičové,
máme se dobře. Byli jsme na Kašperku, u Schwarzenberského kanálu a u Hauswaldské kaple. Po čtvrté hod. jsme byli na hotelu. Je to tady dobrý.
Za všechny zapsala Monika a Hanka

Zpráva od vedení: Výlet se nám velmi vydařil, vše naplánované jsme stihli. Užili jsme si krásné jarní počasí. Všechny děti jsou v pořádku. Ubytovali jsme se bez problémů a po večeři - bramborové kaši s párkem - si teď děti hrají na hřišti nebo odpočívají na pokojích.

P.S. Naše vlastní fotografie se nám zatím nepodařilo připravit, tak tu pro Vás máme alespoň nějaké ilustrativní z míst, která jsme dnes navštívili :-)
Hrad Kašperk
(obrázek Creative Commons Licence BY-SA, autor: Adam Hauner)

Schwarzenberský plavební kanál
(obrázek Creative Commons Licence BY-NC-ND, autor: Peter Fenďa)

Hauswaldská kaple - pramen
(zdroj obrázku: http://www.sumavanet.cz/user/2006/7/Hausw12082006b.jpg)

Řeka Otava u Čeňkovy pily
(obrázek Creative Commons Licence BY, autor Mgr. Zdeněk Kubeš)

Informace před odjezdem

16. dubna 2010 v 1:17
Vážení rodiče,
vítáme Vás na našem blogu v rubrice určené právě pro Vás. Zde najdete každý den zprávy z našich zážitků na Šumavě.
Teď ještě poslední informace k pobytu v Zelené Lhotě:
pondělí 19. 4. - odjezd v 7, 30 hod. od školy
neděle 25.4. - příjezd kolem 17 hod. ke škole

Žáci si vezmou věci podle seznamu a v obálce:
  • potvrzení praktického lékaře o zdravotní způsobilosti dítěte
  • prohlášení o bezinfekčnosti
  • průkaz pojištěnce
  • F1 - písemný souhlas rodičů s uvedením telefonů
  • léky (u těch, jenž je užívají)
Peníze budou mít děti u sebe v peněžence - 200 Kč budou potřebovat na vstupy a jízdu vlakem. Návštěvy nejsou dovoleny. Denně budeme psát informace do blogu a budeme se těšit na Vaše komentáře!
                                                              Z. Topinková

Hotel Zach
Výhled z jídelny na Nýrskou přehradu